marți, 14 ianuarie 2014

La Ponta vine un ....chinez


Epitaf Guvernului

Aici doarme un guvern,
Sub o uşă grea, de fier,
Care-n visul lui etern
Are chiar şi-un… premier!
Epitaf epigramatic de Iulian Dămăcuş



La Ponta vine un ....chinez 
Parodie după El Zorab de George Coşbuc


La Ponta vine un chinez,
C-un singur gând, c-un singur crez:
- Sunt, Ponta, neam cu Jiang Zemin
Şi tocmai din Beijing eu vin
Aci, să te salvez.

Românii tăi de foame mor,
E vai de neamu’ mamii lor;
Şi de furat îndelungat,
Bugetului voi i-aţi secat
Al banilor izvor!

-Ai mei pierduţi sunt, Li, cam toţi:
O ducem bine câţiva hoţi,

În rest poporul e sărac,
Dă-mi bani, dacă-l găseşti pe plac,
Dă-mi numai cât socoţi!

- Un miliard, pe loc, primeşti?
- O, Li, aşa de darnic eşti?
- Mai mult de-atât e visul meu!
- Ah, să-ţi întoarcă Dumnezeu,
Atât cât investeşti!

- Românii, Ponta, sunt puţini,
Şi sunt cam leneşi, cam blajini -
De-acum, de-acum vor fi scăpaţi,
De-acum vor fi şi ei bogaţi,
Cu bani de la străini!

Vor huzuri în ţuici şi fum,
Vor sta la bârfe lângă drum,
Cămara lor se va-ntrema,
Şi vor avea şi ei ce da
Copiilor de-acum!

Se-nclină Ponta până jos,
Gândind la marele colos;
Se face-n grabă un contract
Şi Li semnează pe-acel act

Şi Ponta, bucuros.

El ia contractul cu mult foc,
Şi pleacă, beat de-atât noroc,
Şi-aleargă dus de-un singur gând,
Să-şi ia nevasta, tremurând,
S-o strângă de mijloc.

O, Daci, soţioara mea,
De-acuma nu te-or înjura
Calici la fiecare pas
Şi nici lozinci de bun rămas
Ei nu vor mai striga!

Pe Victoraş al tău cel bun
Îl vei vedea din nou, nebun,
Trecând ca şoimul cel uşor
La vreun raliu, mergând în zbor
Şi-i vei pofti: Drum bun!

Plecă şi Li şi-n câţiva ani
Veniră şi chinezi şi bani,

Făcură drumuri de transport
Şi piste de aeroport Şi case la ţărani.

Veni chinez după chinez,
Făceau plantaţii de orez,
Şi sate mari, în stilul lor,
Şi chiar oraşe-ntregi, să mor,
Chiar nu exagerez!

Şi-ncet, încet ne-am colorat
În galben pal, în galben plat,
Şi peste tot vedeai copii,
Cu perii ţepeni şi negrii
Şi ochiul înclinat!

La noi acuma Lina-i Lei
Şi Luminiţa e Limei,



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.